VALFRI TEXT

INTERNETKNEP

Jag blir så matt. Jag har kommit fram till att jag betalar omkring 600 kronor/varannan vecka för mitt internet. Då är jag inte inne på youtube eller skype. Eftersom Karin och Brad inte har trådlöst så måste jag skaffa eget internet som man kan jämföra lite med ett kontantkort. Jag betalar för hur många GB jag vill ha (brukar köra på 4GB) för 80$. Skype, spotify och youtube drar otroligt mycket GB i timmen = måste ladda min dosa oftare. Därför är jag mest inne på faceboo för att få kontakt med er där hemma. Men nu är jag så matt, dessa pengar hade jag inte räknat med när jag kom ner för jag trodde det fanns wifi och jag behöver verkligen pengarna till annat, som resor och upplevelser jag vill göra. Samtidigt vill jag såklart kunna gå in på internet, jag menar, min enda källa för att få kontakt med Sverige...

Just nu har jag gått ner på ett caf´e i Harbourtown, jag skippade till och med middagen hemma för att få tillgång till internet här, hehe. Gratis är gott. Så jag sitter här i hörnet med min kaffe och muffin, mysigt men lite drygt att komma hit varje gång jag behöver kolla facebook kanske.. Sååå, är det nåågon där hemma som vet något bättre/billigare sätt? Erik? Vad skall jag göra? Jag pallar inte den här dyra skiten..


 


Kommentarer
Mamma skrev:

Vi kan bidra med halva kostnaden. Puss. Skypar du något?

2011-12-12 10:30:17
URL: http://fridahoglid.blogg.se/
Mamma skrev:

Gå in på en mobilaffär och fråga om det finns billigare alternativ. Vi ringer telia och frågar här. Kanske det finns nå´t samarbetsavtal.

2011-12-12 10:32:09
URL: http://fridahoglid.blogg.se/
Mamma skrev:

Hej igen!

har pratat med Telia. Dom tror att det blir billigare om du tar kontakt med någon internetleverantör (fråga karin eller Brad) och tecknar ett avtal med dom på 6 månader. Det blir nog billigare. Om inte du får teckna ett avtal eftersom du inte är medborgare, kanske Brad kan teckna ett och du betalar till dom. Kolla detta!

2011-12-12 11:47:25
URL: http://fridahoglid.blogg.se/
frida skrev:

Ja! Det skall jag kolla på för jag får bara teckna om jag är skriven nämligen. Nope, jag har inte skypat med ngåon sen jag kom hit. Inte ens sett någon "live" sen jag åkte...

2011-12-12 13:10:33
URL: http://fridahoglid.blogg.se/


KOMMENTERA HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0