VALFRI TEXT

Gold Coast, Australia

Heeej!

Aah, shit, vet inte vart jag skall börja egentligen. Jag är framme nu på guld kusten efter en lååång flygresa. Jag kom igårkväll (nu är klockan 21:14 här) så jag har tillbringat en natt + en dag här. Familjen är så gullig och det är så fint, men jag träffar inte Brad förrän ikväll.
Igår var det ganska jobbigt, jag var rätt ledsen och undrade om detta verkligen är något jag är beredd på att ta mig igenom. Dessutom saknar jag mina käraste hemifrån så det gör ont, det är jobbigt att vara ifrån er. Men jag vet ochandrasidan om att de troligtvis kan komma på besök, det hade varit himla roligt!
Hur som helst, min första dag började vid sex när jag vaknade (kunde inte somna om) och det kändes det så mycket bättre redan. Jag fick kontakt med nära via fejjan som peppade på och efter det så kändes det så skönt.
Efter åt jag frukost med Karin och sedan kom hennes svenska kompis Tuva med sin son Miles förbi och vi gick till köpcentret några kvarter bort. Det var sån Horse racing idag i Australien vilket är en rätt stor grej med gäster som Sarah Jessica Parker, Dita von Teese, Leonardo Dicaprio osv. Så vi gick och tippade på hästar. Haha, jag har aldrig gjort det förr så jag hade ingen aning om hur man skulle tippa. Tror inte ens man såg min häst i bild någon gång under loppet, medans Karins häst kom etta! Kul! Vi satt iallafall framför tvn och Karin dukade upp med Champange, ost och kex, mysigt!
Sen har det bara varit lugnt och vi har ätit och jag gick tillbaka till köpcentret och fixade mitt internationella mobilkort, och internet till min dator, de har ju tyvärr inte wifi.
Nu sitter jag nere i mitt rum och tar det lite lugnt, ser att mina axlar är redan röda efter en halv dag i solen. Imorgon skall vi promenera ner till stranden en sväng och se hur det ser ut!

Jag saknar er där hemma!
Mamma och Pappa, jag älskar er så mycket.


Åh jag vet inte riktigt vad som händer men ja kan inte ladda upp bilder just nu, men här är  iallafall två bilder från mitt rum. Sköt om er!




Kommentarer
Mamma skrev:

Ser ju jättemysigt ut. Tror allt kommer att bli toppen! var försiktig med solen! Kram.

2011-11-01 14:14:45
URL: http://fridahoglid.blogg.se/
Olle Cyrén skrev:

Heeeej Frida!

Vilken bra blogg. Jag kommer säkert att kika in då och då för att se vad du har för dig. Lite avundsjuk är jag, för jag har alltid längtat till Australien, lite vithaj i badvattnet, kramgoa ormar osv. No worries mate!! Du kommer att få en fantastisk tid Down Under...

Många kramar från morbror Olle

2011-11-01 16:08:51
Emelie skrev:

Frida, jag antar att du redan fattar vad jag kommer skriva nu efter föregående talare ;) Så jag håller tyst.

Ser supermysigt ut ju! Du kommer få det underbart! Tänk på mig lite in emellan åt bara, så ska allt ordna sig ska du se... (Galadriel)



Kolla facebook och den fina filmen jag gjorde åt dig också.



Puss och kram!

2011-11-01 19:10:29
URL: http://emelieroos.devote.se
broderjohan skrev:

Hej frida, du saknar nog dina bröder mest tror jag! tror det är toppen! hoppas du blir bättre på hästbeting.. skicka ditt nummer till mig och skaffa heytell! ser mysigt ut iaf! puss o kram

2011-11-01 19:15:59


KOMMENTERA HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0