VALFRI TEXT

T.G.I.F

..inte för att jag har jobbat stenhårt den här veckan precis..


Vaknade idag upp vid sju, så det betyder en timme längre än förut. Haha, jag har vaknat vid fem halv sex varje morgon hittills. Jet lagd?..ehm ja. Lite jobbigt då jag är superduper pigg när jag vaknar (jag som brukar vakna vid 11-12 hemma liksom) och sedan vid tre-fyra på eftermiddagen förvandlas jag till en levande zombie. Jag känner mig som en åttioåring som går och tar en liten eftermiddagsnap, och sedan somnar runt tio elva, sten trött verkligen. Men det kommer!
Vi kom precis hem från Myles och Tuva, Myles som fyller ett idag. Så vi åt kanelbullar och bakade en kaka. Tuva är nämligen också svensk mamma så de umgås därför en del med Lucas och Karin. Om jag hade sett mig själv nu för sex månader sen hade jag nog blivit skraj. Jag på barn kalas, det händer liksom..aldrig. Iochför sig händer väl det inte så ofta att jag bestämmer mig för att ta mitt pick och pack och åker till en helt ny familj på andra sidan jorden för att ta hand om ett barn i ett halvt år så ofta heller.. Ni som känner mig vet att jag inte är världens barn människa. Som när jag och Emelie åkte till Cypern och vi satt på på flygplatsen och en väldigt liten kille satt vid bordet bredvid och jag slänger ut mig "Herregud, så här nära en så liten har jag aldrig varit.....". Ja, ni förstår, jag är inte den mest erfarna, men nu känns det som om jag har haft ett barn i många år. Man lär sig så fort och Brad och Karin är väldigt förstående och säger att de inte förväntar sig att jag skall kunna allt nu i början. Det kommer. Jag trodde bara att den första barnet jag skulle ta hand om skulle vara mitt eget, om sådär tio år.

Nog om det! Jag tänkte springa ner till Harbour (igen) och köpa ett telefonkort så jag kan ringa superbilligt till Sverige. Främst mamma och pappa, Calle och Emelie, som jag alltid pratar med så mycket hemma. Och ikväll skall jag ut och träffa två tjejer som liksom jag är aupairer här på GC. Kul! Nu är jag ledig fram till Måndag!
Ha en riktigt härlig fredagskväll!




Gjorde mig fin.


 


Kommentarer
Emelie skrev:

Hahaha, jag dör.

Antar att den sista bilden är till mig...

2011-11-04 13:26:56
URL: http://emelieroos.devote.se
Frida skrev:

Ja, men lite så... Haha!

2011-11-04 14:54:58


KOMMENTERA HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0