VALFRI TEXT

14th

Hej snyggingar!
Kom precis hem från mallet som jag kombinerade med en kvällspromenad i den ljumma luften. Det var Karin som frågade om jag bara kunde springa in och köpa mjölk medans jag ändå är ute. Och som alltid, när huvudsaken är att bara köpa mjölk, vet jag att så inte är fallet. Jag gick länge runt och tittade efter något gott som jag kunde ha till nu ikväll. Så jag letade efter något som var hyfsat nyttigt! Men här är mataffärerna väldigt lik mataffärerna i USA (har jag hört). Så hoppet om att hitta något nyttigt är lättare sagt än gjort, om jag inte vill köpa ett salladshuvud då. Där fanns donuts, munkar, munk-donuts (?), cupcakes, chips, ett hav av kakor.. ja, ni förstår vinkeln. Paradis typ. Men börjar man köpa massa sån skit kommer det nog bli svårt att sluta. Jag hittade tillslut en påse mixade nötter! Och när jag stod vid kassan kunde jag inte motstå en liten choklad för 1$. Billigt tänte jag. (Först nu kommer jag på att det är ju inte så billigt iallafall, med tanke på chokladens storlek.) Så en sån fick följa med, och tro mig, den var slut på två röda, för den smakade precis som julkalender chokladen hemma! (Jag vet att ni får upp den exakta smaken nu! haha). Mums!
I allafall, När jag kom ut från affären, då inser jag.. jag har glömt mjölken.


Idag var min första riktiga jobb dag. Jag hade hand om Lucas helt ensam och det gick så bra! Han grät nästan ingenting, bara när han ramlade. lille plutt. Vi var på en playgroup i någon timme, som vi går till varje måndag. Sen var vi och handlade lite jordgubbar och sen har vi bara varit hemma och lekt och myst. Brads mamma kom förbi och fick spendera lite tid med Lucas, helt lugnt för mig! Men när hon skulle lägga honom för en eftermiddagsnap började han skrika och gråta och var alldeles, ja, galet ledsen.. Och slutade gjorde han inte heller. Men sen när jag försökte då lugnade han ner sig och somnade tillslut. Super nanny, ey? haha, nej men det kändes fett bra.

Nu skall jag och mina nötter , misstolkningar uppstår här, mysa ner här vid datorn ett tag. 30 grader har vi haft idag och jag har bränt mig på bröstet, kommer definitivt börja flagna. :(
Ha det så bra där hemma!



Why compare yourself with others? No one in the entire world can do a better job of being you than you.


Kommentarer
emma skrev:

Ååååh du är så himla fin, Frida, saknar dig! Du verkar ha det väldigt bra, det glädjer mig.

Bamsekram!

2011-11-16 20:52:35
URL: http://toutlemonde.devote.se


KOMMENTERA HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0