VALFRI TEXT

SYDNEY NYÅR 2011/2012

Hej! Längesen nu!

Jag har bara inte tagit tag i att ladda upp bilderna för vet att det tar sån himlans tid, tyvärr. Jag var iallafall i Sydney från den 29dec-2jan och det var så himla mysigt. Vi bodde hos en man och hans dotter i förorten Cronulla som ligger kanske en halvtimme utanför centrum. Vi fick bo där helt gratis dessutom! Snällt! Cronulla var ett mysigt ställe med massa affärer och restauranger och ligger även fint då det ligger precis vid havet. Det var ett riktigt surfarställe. Där gick vi runt första dagen och såg på bio på kvällen osv, mysigt. Sen har vi varit inne i Sydney resten av dagarna och det var fint. Tyckte verkligen om staden! För att vara en såpass stor stad så var den väldigt mysig med massa restauranger och parker och det var väldigt rent. Vi gick runt där en hel dag och bara var. Härligt! Dessutom har vi verkligen haft vädret på vår sida. Så fint, varje dag. Vi tog inte med kamerorna på nyårsafton eftersom vi ville inte riskera att bli av med dem så har tyvärr inga bilder därifrån men det var galet med folk! Asså vi kom knappt fram på gatan. Haha, och juste! När vi gick där i folkmassan såg jag den där holländaren jag delade hostelrum med i Brisbane, vad är oddsen på det? Skulle gått fram till han och hälsat om inte folkmassan hindrat mig.
Fyrverkerierna var otroliga (såklart) och det var verkligen häftigt att få ha varit där under nyår!
Sista dagen tillbringade vi på Bondi beach! Coolt att varit där men det var sjukt mycket folk. Vi såg förresten när de spelade in "livräddarna på Bondi beach" och jag som tittat på det en del tyckte det var fett kuuel. Ville nästan gå ut och dränka mig själv för att komma med i programmet... haha, nej..... eller?

Hur som helst! Här kommer en hög med bilder!
Sköt om er, puss.


Sydney från flygplanet



Cronulla.







Stor marknad som innehöll allt från kläder till mattor och grönsaker.



New Year's Eve 2011



Skytrain, som gick genom hela staden.





En fin park mitt i Sydney, vid en av alla hamnar.


Om man ville tvätta fötterna!




Mellandagsrea och Martina är på G!

Vi handlade lösgodis:)





Sen tog vi färjan för att se stan lite från havet. Det var såå fint! :)










Haha! Fina. :D









Ser ni den långa baren som sträcker sig där nere? Det spelades massa musik och förberedelserna inför nyår var i full gång. Verkligen härlig stämning!


Nyårs uggs!





Louis Vuitton skyltfönster!



Mina Nyårskläder:)



BONDI BEACH




Galet med folk











Kommentarer
Mamma skrev:

Åh, vad man blir sugen på att åka dit. Jättefina bilder. Häftigt med Cyren på skylten!!!!

2012-01-05 15:27:20
URL: http://fridahoglid.blogg.se/
The Cyren skrev:

Mr Cyren in the house!!! Yeahhhhhhh!!!!



(Mr=Morbror...)

2012-01-05 16:18:13
Frida skrev:

Hahahaha!

2012-01-05 17:31:56
URL: http://fridahoglid.blogg.se/
emma skrev:

Ser sjukt häftigt ut! Måste ha varit en minnesvärd nyårshelg.

Massa kramaaaar!

2012-01-06 11:38:00
URL: http://toutlemonde.devote.se


KOMMENTERA HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0