VALFRI TEXT

Wet n' Wild

Heej!

Hur mår alla idag? Jag mår så bra, ledig idag och har haft en hur rolig dag som helst med Martinis på inget mindre ställe än Wet n' Wild! Det är ett stort badland som finns här på goldcoast bara några mil bort.
Vi kom dit vid 11-12 tiden och och mötte upp Jason, en vakt som jobbar där. Han är kompis till Brad så han mötte upp oss utanför éntren och vi fick gratis inträde :) Sen frågade han om vi ville ha skåp till våra grejer och såklart vill man det, så han fixade det gratis för oss också! Så himla snäll! När vi bytt om och gick ut sa han att han ville ta med oss till en attraktion som kostar pengar innan det blir för mycket kö, och jag hängde inte riktigt med på vad han menade men vi följde med och vart hamnade vi inte om inte på den värsta attraktionen på hela stället! Vet inte om någon hört om det förr (Det hade iaf inte jag..) men den heter skycoaster och är som två stolpar på 60 m som man firas upp i. Man kan välja att åka en, två eller tre personer, så vi åkte såklart ihop. Det enda man hänger i är en liten, hm vet inte vad man skall förklara det som, men typ ett tjockt förkläde som i sin tur har satts ihop med en lina i ryggen. Man firas upp liggandes neråt och det enda man ser är marken som bara blir mindre och mindre under en... Jag har nog ärligt aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Grejen är den att när man är på toppen så hör man i några högtalare " 3..2..1" och sen skulle vi dra i en liten lina på förklädet som gjorde att allting släpper. Jag hade fått den väldigt trevliga uppgiften att dra.. och ni kan ju bara förstå hur sjukt rädd jag var av att bara hänga och dingla där uppe och utöver det dra i en lina som skulle göra att vi skulle åka fritt fall rakt ner (jämför lite med bungy jump), japp, säker död, tänkte jag. Iallafall, när jag väl drog i linan så funkade det inte! Haha vi fick panik och bara nej nej nej! Martina försökte dra i den också men det gick inte och vi hörde killen i högtalaren bara "pull the string on the side!....it's allright...it's allright" hahah! Men sen drog Martina i sin lina och då funkade det! Haha, och där flög vi. Så himla läskigt men fortfarande såååå jäkla kul! När vi kom ner darrade jag som tusan. Men shit va kul det var, och gratis dessutom! (Vi kom fram till att vi sparat ca 200 dollar pga av Jason, 1200 kronor, soft.) 
Jason stod nedanför och skrattade åt oss när han såg hur rädda vi vart. Vi hade ju inte varit med på noterna alls utan bara följt honom tills vi nästa sekund befann oss 60 meter över marken, hängandes i en liten lina. Men kul vare absolut! .... efteråt. 

Och oj vad vi sprungit runt. Man blir som ett litet barn igen. Har verkligen provat på allt och åkte speciellt en sak som var himla kul, man åkte på en fyrsittig badmadrass rakt ner och sen in i en stor tratt typ. Jätte kul!
Haha, jag är nästan fortfarande helt i extas. Vi har hur som helst haft en jätte rolig dag och har skrattat så himla mycket, fått otroligt många skrattanfall alltså, haha! Det har varit jätte fint väder och vi har ätit jätte god glass. Men lyckades även blöda näsblod igen av någon anledning och lyckats skrämma livet ur en liten unge som trodde jag slått mig blodig... haha.

Nåväl. Nu är jag helt slut och mina fötter värker :(
Ha det så bra hemma!


Tog inte med mig kamera och mobilen låg i skåpet så har inga bilder, men här har ni bild på skycoastern!



Man åker som en gunga där efter det släppt.

och här på favoriten!




Kommentarer
Anonym skrev:

Coolt Jag vill också vara där :), Alla gamla filmer och bilder finns nu i datorn :P

2012-01-10 15:19:32
broder johan skrev:

ååååh den vill jag med åka!!!!!!!!! galen!

2012-01-11 22:04:24
Leif-Anders skrev:

Häftigt. Skulle gärna prova!!!!!! tror jag nu, men kanske inte sedan.

2012-01-11 23:21:01


KOMMENTERA HÄR:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

RSS 2.0